مصنوعات چوبی-چوب مصنوعی-پلی یورتان-ساندویچ پنل

درب ضد آب – درب پلی اورتان

شنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۰۲ ق.ظ

درب ضد آب – درب پلی اورتان

 درب ضد آب یکی از پرکاربردترین متریال های بکار رفته در یک ساختمان می باشد و به دلیل جذب پایین رطوبت این نوع درب ها امروزه دارای تقاضای زیادی برای انها هم در ساختمان های مسکونی و هم تجاری و مخصوصآ مراکز درمانی به حیث قابلیت ضد عفونی کردن این درب ها با مواد ضد عفونی کننده و قابلیت شستشویی که دارند می باشند.

معمولا برای مصارف مسکونی و تجاری بیشتر برای سرویس بهداشتی ، حمام و دستشویی استفاده شده و ضد آب بودن این درب ها بر این اساس است که ایا مغری را مواد ضد آب ساخته است یا اینکه  روکش ضد آب شده !

حال بر اساس این دو طبقه بندی در زیر به شرح مختصری از هر یک از این درب ضد آب ها میپردازیم:

درب ضد آب – درب پلی اورتان

 درب ضد آب یکی از پرکاربردترین متریال های بکار رفته در یک ساختمان می باشد و به دلیل جذب پایین رطوبت این نوع درب ها امروزه دارای تقاضای زیادی برای انها هم در ساختمان های مسکونی و هم تجاری و مخصوصآ مراکز درمانی به حیث قابلیت ضد عفونی کردن این درب ها با مواد ضد عفونی کننده و قابلیت شستشویی که دارند می باشند.

معمولا برای مصارف مسکونی و تجاری بیشتر برای سرویس بهداشتی ، حمام و دستشویی استفاده شده و ضد آب بودن این درب ها بر این اساس است که ایا مغری را مواد ضد آب ساخته است یا اینکه  روکش ضد آب شده !

حال بر اساس این دو طبقه بندی در زیر به شرح مختصری از هر یک از این درب ضد آب ها میپردازیم:

درب ضد آب با مغزی ضد آب

این نوع نیز به سه دسته درب پلی وودی و پلیمری و نسل جدید دربهای پلی اورتانی تقسیم میشود که هر سه نوع به عنوان هم سرویس بهداشتی و هم برای استخر وسونا و مصارف صنعتی و بیمارستانی میتواند مورد استفاده قرار گیرد.

درب پلی وودی دربی است که مغز ان از چوب مسلح شده به مواد پلیمری درست شده است.که در انتها نیز روکشی ار جنس پی وی سی روی ان کشیده (به وسیله چسب ممبران)تا خواص ضد آب بودن آن بیشتر شده ونیز بتوان به ان طرح وظاهری شکیل داد.درب پلیمری نیز دربی گفته شده که تمامآ پلیمر در ساختار آن استفاده شده و معمولا بدون طرح وبسیار ساده میباشند و صفحه پلیمری است با ضخامت های متفاوت است و اما نسل سوم دربها که از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا در آنها استفاده شده دربهای پلی اورتانی هستند که علاوه بر اینکه ظاهری کاملا شبیه به چوب دارند که بر خلاف سایر محصولات مشابه امکان ساخت فرمهای مختلف درب را دارا می باشد .

همچنین امکان رنگ آمیزی های مختلف بر روی درب وجود دارد کلیه اجزا داخلی آنها نیز از پلی اورتان تشکیل شده که هسته مرکزی از فوم با دانسیته ۴۰ پر شده علاوه بر ضد آب بودن خاصیت عایق حرارت و ضد حریق بودن را هم ایجاد میکند که گروه تولیدی سکات برای اولین بار اقدام به تولید این گروه از دربها نموده است

درب ضد آب با روکش ضد آب

درب ضد آب با روکش ضد آب معمولا از دو نوع درب MDF و درب HDF ساخته شده که در انتهای فرایند تولید رویه ای ضد آب بر روی ان وکیوم شده که خاصیت ضد آبی را به ان اضافه میکند

درب ساختمانی با روکش پی وی سی به دو دسته کلی تقسیم میشود

  • درب MDFبا رویه PVC
  • درب HDFبا رویه PVC
  • درب MDF با رویه پی وی سی

دربی گفته شده که مغزی آن از MDF است که نوعی فیبر مهندسی شده می باشد با چگالی متوسط و با رویه پی وی سی وکیوم شده روی آن تا از خراب شدن ان در اثر رطوبت جلوگیری شود و بتواند در محیط هایی با رطوبت بالا استقامت لازم را داشته باشد و به قول معروف درب ضد اب نامیده شده. بعد از این فرایند درب قابلیت استفاده در سرویس های بهداشتی و هر نقطه از ساختمان که درب ضد اب لازم داشته باشد را دارا می باشد .حسن درب MDF ضد اب این است که علاوه بر در ضد اب بودن هر طرحی را می توان روی ان انداخت و دست طراح باز می باشد(قبل از اضافه شدن لایه پی وی سی )

دربی گفته شده که مغزی ان از HDF می باشد که نوعی فیبر با چگالی حجمی بالا است و مقاومت نسبی بیشتری در برابر آب و ضربه از درب MDF دارد که یک لایه PVC روی ان کشیده می شود برای ضد اب شدن بیشتر ان و پس از ان میتوان ان را در این رده دانست

در نهایت بایستی به این نکته توجه داشت که استفاده از چوب به هر نحوی در تولید درب خاصیت ضد آب بودن آنرا زیر سوال میبرد

 

درب پلی اورتان

امروزه درب پلی اورتانی به عنوان یک کالای لوکس و جدید به بازار عرضه شده است و می توان گفت درب پلی اورتان نسل جدید درب های ساختمانی به حساب می آیند و جایگزین مناسبی برای درب های قدیمی ساختمان های جدید و مدرن میباشد که با توجه به نیاز به این محصول شاهد استقبال مصرف کنندگان از این درب هستیم که شرکت سکات با بهره گیری از بروز ترین دستگاه ها برای اولین بار در ایران اقدام به تولید این گونه از دربها نموده است که میتوان از نظر کیفی توانایی صادرات را نیز در آینده ای نه چندان دور برای آن در نظر گرفت.

که در برابر رطوبت صد در صد مقاوم ، در اثر حرارت شعله ور نمی شود و عایق حرارت نیز می باشد

در واقع درب پلی اورتان یک  ترکیب پلیمری است که از ترکیب دو ماده پلیول و ایزو سیانات تشکیل شده است

مزایای درب پلی اورتان :

  • ضدآب بودن درب پلی اورتان
  • دربهای پلی اورتان سکات قابلیت شستشو دارد و در مجاورت آب و رطوبت هرگز پوسیده نمی شود.

 عوامل ضد آب:

  • دربهای پلی اورتان بدون استفاده از چوب ساخته شده و هیچ گونه روکش یا رنگی دلیل بر ضد آب بودن آن نمی باشند بلکه خود جنس بکار رفته ( پلی اورتان) ضد آب می باشد
  • آنتی باکتریال بودن درب پلی اورتان
  • بدلیل تولید سطح یکپارچه محلی برای تجمع باکتری بر روی سطح درب وجود ندارد و آنتی باکتریال می باشند.
  • عایق صدا بودن  وعایق حرارت بودن درب پلی اورتان
  • دربهای پلی اورتان سکات  بدلیل داشتن هسته مرکزی از پلی اورتان دانسیته ۴۰(بهترین عایق حال حاضر دنیا) عایق صدا و عایق حرارت می باشند.
  • دوستدار محیط زیست بودن درب پلی اورتان
  • با استفاده از دربهای پلی اورتان نیازی به قطع کردن هیچ درختی نمی باشد. بر خلاف دربهای پلی وودی که از خورده های چوب استفاده می شود در دربهای پلی اورتانی هیچگونه نیازی به قطع درختان نیست .
  • مقاوم در برابر ضربه بودن درب پلی اورتان
  • دربهای پلی اورتان دارای مقاومت زیادی در قبال فشار می باشند.
  • مقاوم در برابر آتش بودن درب پلی اورتان

اصطلاح درب ضد آب برای درب هایی که ساختار چوبی دارند کمی قابل تامل می باشد. این اصطلاح معمولاً توسط افرادی بیان می شود که اطلاعات زیادی درباره مصنوعات چوبی ندارند و طلب درب ضد آب از فروشندگان می کنند. همان طور که از نام این محصول مشخص است، این درب باید به گونه ای باشد که هیچ قسمت آن، با قرارگرفتن در معرض رطوبت، دچار تغییر و واکشیدگی نگردد.
این اتفاق نمی افتد مگر اینکه ساختار درب کاملا از موادی تشکیل شده باشد که جز چوب و مصنوعات چوبی به حساب نیاید . اما برخی هم بر این باور هستند که هر درب داخلی که با ورق PVC روکش شود ، درب ضدآب می باشند.

پلی اورتان یکی از مهم ترین و متنوع ترین محصولات چوب مصنوعی است. بهره وری در صنعت ساخت و ساز افزایش یافته است و قوی تر و ارزان تر از چوب جامد است. پلی اورتان مقاومت بیشتر در برابر کاهش، چرخاندن، تاب برداشتن و ترک خوردگی نشان می دهد. از پلی اورتان برای تولید درب داخلی و در ضد آب استفاده می شود.

 

کاربردها :

  • درب  حمام
  • درب سرویس بهداشتی
  • درب  آب استخر
  • درب  سونا

در زیر به شرح مختصری از هر یک از این درب های داخلی ضدآب می پردازیم:

درب ضد آب با مغزی ضد آب نیز به دو دسته  پلی وودی و  پلیمری تقسیم میشود که هر دو به عنوان درب داخلی برای سرویس بهداشتی و نیز برای درب استخر و سونا و مصارف صنعتی و بیمارستانی میتواند مورد استفاده قرار گیرد

درب ضد آب پلی وودی دربی است که مغز آن نیز از مواد پلیمری به همراه چوب ترکیب شده است. پلی وود تکنولوژی روز دنیا است و میتوان به نوعی دیگر چوب یا چوب نسل جدید یا چوب مصلح شده به پلیمر ( پلی وود ) از آن یاد کرد. که در انتها نیر روکشی پی وی سی روی آن کشیده تا خواص ضد آب بودن آن بیشتر شده و نیز بتوان برای استفاده به عنوان درب داخلی ، به آنها طرح و ظاهری شکیل داد

 

آدرس سایت : https://soccatgroup.ir/

گروه صنعتی و بازرگانی سکات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی